Slider

La vânătoare de cochilii pe malul mării. Constanța și Mangalia.

8 apr. 2023

Pe 1 aprilie, și nu 1 mai, am decis că este timpul pentru o nouă aventură călătoare cu trenul până la malul mării. Am ales să petrecem finalul de săptămână la Constanța și Mangalia. În Constanța mai poposisem cu 7 ani în urmă (wow, cum trece timpul!). Mangalia, în schimb, a fost o premieră. Nu am avut parte de cea mai însorită vreme la început de aprilie, dar m-am bucurat de sunetul liniștitor și mirosul sărat al mării.

Nu s-a schimbat prea mult Constanța de la ultima vizită, cu toate că au trecut 7 ani. Nici în bine, nici în rău. Cu mai multă pricepere și păsare, orașul, în special centrul său, acest mozaic de culturi, ar putea fi mult mai primitor și atractiv pentru cineva care îi trece pragul.

La capitolul cazare și masă, nu am făcut schimbări de la ultima vizită. Am înnoptat la Continental Forum (înainte hotel Ibis Constanța), pentru priveliștea fantastică asupra mării. E ceva de vis să te trezești și să vezi marea!

Pentru masa de prânz ne-am oprit la Pizzico, tot ca data trecută. De data asta ne-au cam înghesuit la o masă de două locuri, pentru localul era cam aglomerat. Prețurile un pic cam piperate, dar borșul de pește a fost absolut delicios. Cred că numai în Deltă am mâncat unul mai gustos!

Luând orașul la pas, m-am bucurat pentru Cazinoul din Constanța, că se află în curs de reabilitare. Sper că la următoarea mea vizită să îl descopăr renăscut. Tot așa, am o speranță și pentru Vila Șuțu, că data viitoare îmi va zâmbi de pe faleză, fericită că a primit o nouă șansă.

Cazinoul din Constanța

Vila Șuțu din Constanța

Apoi am luat-o la pas pe plajă, pe malul mării, la vânătoare de scoici și cochilii. Mi-a fost dor de culoarea și sunetul liniștitor al mării, de mirosul sărat care îmi inundă nările, de nisipul moale în care mi se afundă picioarele.

A doua zi, am luat trenul spre Mangalia, pentru un scurt popas. Ne-a întâmpinat un oraș mic, dar îngrijit. Am luat orașul la pas, luând-o spre plajă, apoi pe faleză. Vântul își cam făcea simțită prezența, iar soarele și-a cam ascuns față. Semn că începutul lunii aprilie avea să fie unul turbulent.

Ne-am oprit la Farul Genovez, apoi la Moscheea Esmahan Sultan. Am în plan să ajung și în cursul săptămânii în Mangalia, pentru a vizita herghelia. După ce ne-am ospătat cu o ciorbă de legume, am luat trenul înapoi spre Constanța, urmat de cel spre București.

Muzeul de Arheologie Callatis

Cazinoul din Mangalia

Farul genovez din Mangalia

Moscheea Esmahan Sultan din Mangalia

Sper să urmeze cât mai multe aventuri călătoare, care să-mi bucure simțurile și pe care să le împărtășesc cu drag cu tine!

P.S.: Dacă ți-a fost de folos acest articol, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile poți aprecia pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi ca să primești pe mail articolele!