Slider

Veliko Tarnovo, un oraș medieval cu licurici

10 mar. 2018

Veliko Tarnovo are un loc special în inima mea. L-am îndrăgit de prima oară când am făcut cunoștință. Ca să fiu siropoasă până la capăt, mărturisesc că a fost dragoste la prima vedere. Apoi la a doua vedere. A continuat și la a cincea revedere, acesta fiind numărul nostru de întâlniri. Orașul ăsta are ceva magic, că de fiecare dată după ce ne despărțim, abia aștept să-l revăd. Ca pe un prieten drag. Și unde mai pui că ne despart doar 180 km.

Eu am o slăbiciune pentru orașele medievale, iar Tarnovo a atins o coardă sensibilă cu cetatea sa de piatră, Tsarevets, cocoțată sus pe deal. Odată urcată aici, m-au încercat sentimente pe care mi-e greu să le descriu. M-am simțit acasă, într-un oraș pe care până atunci mi l-am imaginat, fără să știu că există în realitate. În anumite ocazii speciale fortăreața se transformă într-un spectacol de sunet și lumini, pe care sper să îl văd într-o bună zi.

Orașul este străjuit de 3 coline impunătoare Tsarevets, Trapezitsa și Sveta Gora. Relieful său ondulat este străbătut de râul Iantra, în ale cărei ape se oglindesc casele tradiționale, așezate ordonat una peste alta. Centrul vechi al orașului, cu străzi pietruite, este împânzit cu ateliere de meșteșuguri, magazine cu produse lucrate manual și restaurante cu mâncare delicioasă. Vă va fi greu să nu cumpărați tablouri, haine țesute manual, bijuterii de argint lucrate cu migală sau produse din trandafiri dulci.

Râul Iantra
Farfurii de lut cu motive tradiționale bulgărești

Magazin de antichități din centrul orașului

Seara luați-o la pas pe strada Gurko, pentru o altă perspectivă a orașului. Dacă sunteți norocoși cum am fost eu veți vedea niște luminițe zburând de colo colo. M-am frecat la ochi neștiind ce să cred și apoi am realizat că am întâlnit pentru prima oară în viață ... licurici. Citisem despre ei în copilărie și acum îmi era dat să vad pe viu aceste particule de stele, ce presărau puțină magie în seara întunecată, pe o stradă îngustă dintr-un oraș medieval.

Ultima oară când am fost în Veliko Tarnvo am stat într-o mică pensiune cu o priveliște uimitoare. Guest Rooms Harmony este locul ideal de cazare dacă nu te deranjează un urcuș la deal după fiecare escapadă în oraș sau împrejurimi. Pensiunea este situată într-un loc liniștit și oferă o priveliște superbă cu fortăreața Tsarevets.

Priveliștea de la pensiunea Guest Rooms Harmony

Lângă acest oraș minunat, se află un sat uimitor, Arbanasi. Ar fi păcat să mergeți cu mașina când există o potecă ce leagă Veliko Tarnovo de Arbanasi, care vă va oferi ocazia unei plimbări în natură, pe un traseu ce ocolește șoseaua. Arbanasi e un sătuc adorabil, cu case de piatră și lemn, biserici vechi, copaci, flori și alte localuri tradiționale cu mâncare delicioasă. În Arbanasi recomand Boliarska Kashta dacă doriți să rămâneți peste noapte, care are o grădină plină de verdeață, un spațiu extraordinar pentru sorbirea în liniște a cafelei.

Boliarska Kashta

Din Veliko Tarnovo se poate ajunge la mănăstirea Preobrajenski (Schimbarea la Față), pe o eco-potecă. Acesta este obiectivul pentru următoarea vizită. Ultima oară când am vizitat orașul, până ne-am dumerit de unde începe traseul, deja era prea târziu ca să îl facem într-o singură zi. Dar acum știm, așa că nu vom mai face aceeași greșeală. Asta lasă loc pentru greșeli noi.

Sper că v-am convins că Veliko Tarnovo merită o vizită, mai ales că se află la doar 180 km de București, așa că poate fi destinația perfectă de week-end. Dacă ați vizitat orașul, sper să-mi împărtășiți și mie impresiile voastre, cu bune, cu rele. Pe mine m-a fermecat, dar sunt convinsă că fiecare experimentează același loc diferit, așa că m-ar bucura teribil să știu cum vi s-a părut vouă.

De asemenea, vă stau la dispoziție pentru orice întrebări legate de Veliko Tarnovo sau Bulgaria, în speranța că vă pot ajuta cu informații utile.

Notă: Deși mai dificil, în Veliko Tarnovo se poate ajunge și cu trenul din București. Spun mai dificil, deoarece trenul staționează aproximativ o oră, atât la Giurgiu, cât și la Ruse, călătoria durând astfel în jur de 5 ore. Oprirea se face în stația Gorna Oryahovitsa, de unde puteți lua un taxi până în Veliko Tarnovo, distanța dintre cele două fiind de 10 km.

S-ar putea să îți placă și: DESPRE BULGARIA, SUBIECTIV

P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.