Slider

Grecia și insulele sale

29 iul. 2018

De Grecia m-am îndrăgostit pe drumul dinspre aeroportul din Atena către centrul orașului. Nu eram prima oară în Grecia, mai avusesem o escapadă în trecut în Thesaloniki, care însă nu mă impresionase cu absolut nimic. Atena însă m-a cucerit. Cu certitudine a contribuit gustul divin al brânzei feta pe care am descoperit-o aici și a berii Mythos servite într-o halbă înghețată, între plimbările printre ruinele Greciei de odinioară. Acropole, Agora antică și altele de acest gen. Dintre toate, brânza și berea rece mi-au rămas în minte și în inimă.

HYDRA

Asta până am ajuns într-un paradis în miniatură. Sau cel puțin așa am simțit eu atunci. Este vorba despre mica insulă Hydra, unde se poate ajunge cu vaporul din portul Pireu pentru o excursie de o zi. Ca să înțelegeți, nu mai văzusem până atunci Mareea Egee în toată splendoarea ei. Limpezimea apei prin care se zăreau peștii, cele cincizeci de nuanțe de turcoaz m-au lăsat fără cuvinte. Atunci a început povestea de dragoste cu insulele grecești, cu toate că nu sunt tocmai fan mare și soare. Dar nici nu e nevoie să fii ca să te îndrăgostești de plajele cu nisip fin și apele limpezi, de un albastru incredibil ce înconjoară insulele grecești.

Insula Hydra

ZAKYNTHOS

Următoarea oprire a fost Zakynthos. O insulă destul de aridă, unde am poposit în stațiunea Kalamaki. Aici aveam întreaga plajă doar pentru mine, mai ales dacă eram matinală ca să prind razele de soare mai blânde ale dimineții. Doar pentru mine și pentru țestoasele Careta, specie pe cale de dispariție, care aveau cuiburi tot pe plajă. Am vizitat celebra epava de la Navaggio și Peșterile Albastre, am făcut turul insulei pe apă și pe uscat. Am descoperit uleiul de măsline grecesc și o parte din minunățiile cosmetice care îl conțin.

Cazare: Hotel Pelouzo,  Kalamaki
Perioadă: 19-26.06.2012

Epava de la Navaggio

Peșterile Albastre

Plaja din Kalmaki

CORFU

Apoi a urmat preferata mea, insula plină de verdeață Corfu. Pe lângă plajă și bălăcit, am vizitat  capitala insulei, cu fortărețele și bazarul. Nu am ratat nici Achilleonul, locul de refugiu al frumoasei Sissi, care nu a rămas nici ea indiferentă farmecului insulei Corfu. Tot aici m-am împrietenit cu un pisic mic, pe care îmi doream să-l iau acasă, așa că tot verificam dacă încape sau nu în bagaj. L-am lăsat la el acasă și sper că este bine, tolănit pe undeva la soare. În Corfu am intrat în contact cu kum quat-ul, un fel de portocală mică, specifică insulei. Plus că am mai transportat pe avion vreo două mostre de cactuși, din care una chiar s-a prins și a prosperat la noi acasă o bună bucată de vreme.

Cazare: Nouris-Marina Apartments, Agios Gordis
Perioadă: 16-23.09.2014

Plaja din Agios Gordis

Terasa Zefyros

Corfu Town

Achilleon

SKIATHOS

Apoi a fost Skiathos (în limba greacă „Umbra lui Athos”, datorită poziției pe care o are insula în raport cu muntele sfânt). Am stat la Vila Zaharo, la 2m de plajă ... literalmente. Aici l-am cunoscut pe simpaticul Kostas, care întreținea atmosfera și mai făcea și de mâncare în restaurantul vilei. Am vizitat capitala insulei și casa memorială a lui Alexandros Papadiamantos, scriitorul născut pe această insulă, a cărui carte „Ucigașa” am citit-o ulterior. Cartea descrie drama familiilor sărace care nășteau fete și pentru care trebuia să strângă zestre pentru a le putea mărita. Am fost și în rezervația de la Koukounaries, unde am văzut iepurași și lebede negre. Am făcut drumeții, la pas, spre plajele „sălbatice” de la Agistros, Elias și Mandraki.

Din Skiathos puteți vedea mai multe poze aici.

Cazare: Vila Zaharo, Troulos
Perioadă: 5-12.09.2015

Troulos

Koukounaries

Lebede negre în rezervația naturală de la Koukounaries

Skiathos Town

Plaja „sălbatică” Agistros

SANTORINI

Apoi am fost în Santorini, că, deh, m-a cucerit și pe mine apusul văzut pe cărțile poștale de la Oia (se pronunță Ia). Atmosfera e romantică, n-am ce zice, multe cupluri, în special asiatici vin aici pentru nuntă, fotografii de nuntă și luna de miere. Apusul chiar e ceva deosebit, toată insula e pictată în culori calde. Santorini se află în caldera vulcanului Nea Kameni , care s-ar putea să nu-și fi dat încă ultima suflare. Ultima oară a erupt acum 3600 de ani și legenda spune că ar fi cauzat scufundarea Atlantidei. Plaja cu pietricele negre încinse, născute după erupția vulcanului, îți cam frig tălpile când părăsești șezlongul ca să ajungi la apă. Din Santorini am plecat cu un vin Vinsanto tare dulce și tare tare, produs din strugurii de pe insulă.

Cazare: Hotel Eleni, Kamari (un hotel cu o grădină incredibilă în care poți lua micul dejun)
Perioadă: 11-18.09.2016

Fira, capitala insulei Santorini

Plaja din Kamari

CRETA

Potrivit mitologiei grecești, Creta este locul de naștere al zeului suprem, Zeus. Altă legendă spune că Dumnezeu ar fi vrut să păstreze această insulă binecuvântată pentru el. Crete are de toate: plaje cu nisip fin, apă cristalină, orașe pitorești, o istorie milenară, cultură, civilizație, o floră deosebită și o bucătărie sănătoasă și gustoasă. Am vizitat orașele Chania și Heraklion, capitala insulei. În Chania, la restaurantul Apostolis mi-am îndeplinit un vis, acela de a comanda un platou cu pește și fructe de mare proaspte pentru două persoane. Creta mai e renumită pentru cel mai bun ulei de măsline din lume, pentru ierburile aromatice și pentru mierea sa.

Cazare: Hotel Yakinthos, Kato Daratso - Chania (un hotel cochet cu un mic dejun demn de un rege)
Perioadă: 19-26.09.2018

S-ar putea să îți placă și: CRETA, TĂRÂMUL ZEILOR

Portul venețian din Chania

Platou cu fructe de mare - un vis devenit realitate

Heraklion - fortăreața venețiană

Heraklion - ruinele Palatului Knossos

Mi-e dor și drag de Grecia și abia aștept să îmi scufund din nou tălpile picioarelor în nisipul fin, să cuprind cu privirea marea de turcoaz și să inspir aerul sărat. Care va fi oare următoare destinație?

Ce insule grecești ați vizitat și ce impresii de călătorie aveți?

S-ar putea să îți placă și: UN PIC DESPRE ATENA

P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.