Slider

Cu trenul prin Europa: Budapesta, cireașa de pe tort

8 mar. 2020

După Viena și Bratislava, am ajuns cu trenul în Budapesta. Capitala Ungariei s-a dovedit a fi cireașa de pe tort a acestei călătorii, în ciuda vremii bacoviene cu care ne-a întâmpinat. Budapesta are o arhitectură spectaculoasă, cu clădiri monumentale reflectate în apele Dunării care desparte orașul în Buda și Pesta. Am descoperit un oraș animat în prag de Crăciun cu oameni primitori și bucate alese.

UN LOC DE CAZARE DE VIS

Cel mai mult mi-a plăcut în Budapesta locul unde ne-am cazat. Este vorba despre Maison Bistro & Hotel, o veche clădire în stil baroc, transformată în casă de oaspeți. Totul a fost la superlativ: camera în care am înnoptat, mâncarea servită în restaurant, micul dejun generos și personalul deosebit de amabil. Cu siguranță îmi doresc să revin în Budapesta și tot la Maison Bistro & Hotel vreau să înnoptez.

Maison Bistro & Hotel

PE URMELE FRUMOASEI SISI AJUNGEM LA PALATUL GODOLLO

Chiar dacă Budapesta are atâtea de oferit, noi am dat o fugă cu trenul, până la Palatul Godollo, situat la 30 km de Budapesta. Dacă tot am vizitat Muzeul Sisi din Palatul Hofburg când am fost în Viena, nu puteam să ratăm refugiul frumoasei regine, care a îndrăgit Ungaria mai presus de Austria. Dacă la Viena se simțea încorsetată, la Godollo, Sisi se simțea liberă. Vânătorile organizate aici de regină erau faimoase, Sisi fiind o călăreață excelentă, de unde și titlul de regină-amazoană.

Sisi nu a îndrăgit niciodată rigorile curții de la Viena, însă Godollo era unul din locurile sale preferate, fiind cunoscut că suverana nu putea sta foarte mult într-un loc. Palatul Godollo le-a fost oferit în dar lui Franz Iosef și Elisabetei în anul 1867, când au fost încoronați ca suverani ai imperiului Austro-Ungar. Palatul construit în stil baroc se bucură să aibă alături un parc imens, care intuiesc că este splendid pe timpul verii.

Palatul Godollo

S-ar putea să îți placă și: SISSI, UN DESTIN ZBUCIUMAT CU UN SFÂRȘIT TRAGIC

PIAȚA DE CRĂCIUN DIN FAȚA BISERICII SF. ȘTEFAN

Nu puteam rata Piața de Crăciun din fața bisericii Sf. Ștefan, chiar dacă vremea nu era prea prietenoasă. Ne-am plimbat de la o tarabă la alta, am fost surprinsă că peste tot puteam plăti cu cardul, am mâncat rață cu varză și am băut vin fiert. Am vizitat interiorul bisericii, pe care am găsit-o de-a dreptul spectaculoasă. După care ne-am dat o tură și în Roată, ca să ne învârtim deasupra orașului.

Bisera Sf. Ștefan și Piața de Crăciun din Budapesta

Biserica Sf. Ștefan - interior

Roata din centrul Budapestei

ORAȘUL VĂZUT DE SUS

Prin poziția sa, Budapesta oferă posibilitatea de a fi admirată de sus din mai multe unghiuri. Ne-am minunat de splendoarea acestui oraș din Bastionul Pescarilor, de la Castelul Buda și Citadella. De oriunde m-aș fi uitat, clădirea Parlamentului era cea care îmi fura privirea. O construcție monumentală, o minunăție a arhitecturii. Felul în care se reflectă în apele Dunării este greu de redat în cuvinte.

Bastionul Pescarilor

* Grădina Botanică & Zoologică
* Muzeul Holocaustului
* Piața Centrală

Budapesta clar mai merită o vizită, preferabil când vremea va fi mai prietenoasă ca să mă bucur și mai mult de ceea ce acest frumos oraș are de oferit.

P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.