Slider

La spartu' târgului, am ajuns la Piața de Crăciun din Craiova

8 ian. 2023

La spartu' târgului, în penultima zi, pe 7 ianuarie, am ajuns și eu la Piața de Crăciun din Craiova, ca să văd dacă a luat pe merit locul 3 în topul piețelor de Crăciun din Europa. Când am ajuns pe la prânz, nu era mai nimeni, doar câteva căsuțe deschise și mă întrebam de ce a fost atâta vâlvă în jurul pieței de Crăciun din Craiova. Totuși, atmosfera s-a animat după lăsarea serii, când s-au aprins o puzderie de luminițe.

Sâmbăta dimineața am ales să vizităm Craiova, așa că am luat trenul la 9:20 din Gara de Nord, iar 3 ore jumătate mai încolo eram la destinație. Ne-am gândit să vizităm, în penultima zi, cea mai "longevivă" piață de Crăciun de la noi din țară, dacă nu din toată Europa. A început pe 11 noiembrie, ultima zi fiind 8 ianuarie.

Cum spuneam, la lumina zilei, în soarele surprinzător al lunii ianuarie, Piața de Crăciun din Craiova nu mi s-a părut prea răsărită. M-am gândit că fiind penultima zi, comercianții au cam plecat la casele lor deja. Au mai rămas doar câțiva temerari până la final.

Palatul Administrativ din Craiova

Nu m-a atras nimic din mâncarea de la căsuțe (încă mă dreg după masa copioasă de Crăciun!), așa că am zis să luăm masa de prânz la restaurant. Am ales restaurantul Bulevard din centru, că am văzut și alți oameni la mese și avea recenzii bunicele. Mâncarea a fost bună și servirea rapidă, localul drăguț, dar cred că mai e de lucru cu personalul.

Oricum după ce am mâncat și am mai băut un cappuccino, am prins puteri noi. Așa că ne-am îndreptat pașii spre Muzeul de Artă din Craiova. Mulțumesc, Călători prin România pentru recomandare!

Palatul „Jean Mihail” care găzduiește Muzeul de Artă din Craiova mi-a amintit de cel din Ploiești. O clădire superbă, cu o scară monumentală și cu plafoane împodobite cu lustre și candelabre de-ți luau ochii. Fiecare încăpere are un tavan care-ți fură privirea, după ce te uiți în sus.

M-am bucurat că am descoperit aici tablouri ale pictorului meu preferat, Theodor Aman. Pe lângă tablourile sale, am mai recunoscut în încăperile muzeului, tușele lui Nicolae Tonitza, Nicolae Grigorescu, Theodor Pallady, Gheorghe Petrașcu și Ștefan Lucian.

La parter se află un colț dedicat lui Constantin Brâncuși, cu câteva din sculpturile sale. Am mai găsit la parter o expoziție temporară a artistului Aurel Vlad.

Vizitarea muzeului a fost o încântare pentru mine, am simțit cum mă eterizează și îmi dă o stare de bine. Putea fi și mai bine dacă angajatele muzeului ar fi fost o prezență mai discretă. Prețul unui bilet a fost 10 lei și am putut să fac poze gratuit, fără blitz (regula generală într-un muzeu).

Muzeul de Artă din Craiova

Am avut apoi un imbold să mai vânez alte case cu povești din centrul orașului, înainte de a reveni la Piața de Crăciun. Pe lângă case, am mai descoperit pereți de case acoperiți cu picturi.

Casa Poenaru

Hotel Restaurant Minerva

Colegiul Național „Carol I”

Biserica Sf. Ilie

După lăsarea întunericului atmosfera s-a însuflețit la Piața de Crăciun, oamenii au început să apară și s-au aprins miile de luminițe. Piața arata cu totul altfel pe înserat, luminată de o puzderie de lumini. Puteau fi totuși mai puține și mai discrete. De cele mai multe ori, less is more

Acum, ca să fiu sinceră, cred că locul trei în topul piețelor de Crăciun din Europa e cam exagerat. Mi s-a părut cam stridentă atmosfera, ținând morțiș să îți ia ochii după lăsarea serii, prin lumini exagerate. Am descoperit multe căsuțe cu mâncare, dulciuri și chinezării și doar pe alocuri ceva produse realizate manual. Totuși, luminițele creau mici momente de magie, în diferite colțuri ale pieței și au fost o bucurie pentru sufletul meu de copil, care nu trebuie să plătească factura la curent.

Îmi doresc să revin în Craiova, ca să mă plimb pe aleile Parcului „Nicolae Romanescu”, să văd castelul și hipodromul din parc, plus o vizită la Grădina Botanică. Dar asta după ce vor da copacii în floare! Ah, și ca să pătrund în interiorul hotelului Minerva, care e absolut superb! Și de ce nu, și iarna următoare, ca să văd din nou Piața de Crăciun!

P.S.: Dacă ți-a fost de folos acest articol, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile poți aprecia pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi ca să primești pe mail articolele!