Slider

Week-end în Londra: Hello again, London! 2016 (I)

26 aug. 2016

Cu doar câteva zile înainte, adică într-o zi de luni, mi-am cumpărat bilet de avion la WizzAir cu plecarea vineri de la 15:30, iar întorcerea lunea viitoare, cu zborul de la 13:30, având astfel la dispoziție două zile întregi, adică week-end-ul pentru a vizita orașul străbătut de Tamisa.

Călătorind singură de această dată și având în vedere durata nu tocmai lungă a șederii, am concluzionat că îmi este de ajuns bagajul de mână pentru a-mi lua la mine cele trebuincioase călătoriei. Apoi a venit dilema și a început munca de documentare pentru a vedea cu ce anume am și nu am voie în bagajul pe care urma să-l sui în avion.

O altă întrebare, care poate părea naivă, a fost dacă mai trebuie să trec pe la ghișeul de check-in, dacă în fond și până la urmă oricum îmi fac check-in-ul online, că deh, e mult mai convenabil? Răspunsul este nu, nu mai e nevoie. Așa că nu doar că este mai ieftin ca în cazul bagajului de cală, dar este și mai rapid să zbori doar cu bagajul de mână. Nu mai e nevoie să stai la ghișeul de check-in sau să aștepți să vină și bagajul tău odată ajuns la destinație.

Sfat util:

Un alt aspect important și pe care aș vrea să îl precizez pentru bagajul de avion este că:
  • puteți lua cu voi maxim 1 l de lichide, cu condiția ca acestea să fie ambalate în recipiente care nu depășesc 100 ml fiecare și se găsesc într-o pungă care se poate sigila, transparentă, cu dimensiunile de aproximativ 20 cm x 20 cm. Astfel puteți transporta diferite produse cosmetice sau de igienă precum pastă de dinți, șampon, creme, fond de ten și altele.
  • se pot lua și alimente în bagajul de mână, precum biscuiți sau chiar sandvișuri, așa că puteți evita prețurile exorbitante din aeroportul Otopeni și să aveți o gustare gustoasă de acasă.
Acestea fiind spuse, când a venit ziua cu pricina, am luat un Uber până la aeroport, am trecut destul de repede de verificarea bagajului și a cărții de identitate, m-am plimbat prin aeroport și apoi am așteptat îmbarcarea în avion. Îmbarcarea nu s-a făcut tocmai la timp, avionul decolând cu o oră mai târziu decât ora anticipată. Pe zbor au fost ceva turbulențe, dintre care una chiar m-a făcut să sar din scaun, însă până la urmă am ajuns teafără la destinație, doar că mai târziu decât estimasem.

Odată ajunsă la Luton am trecut prin verificarea cărții de identitate, proces care a durat mult mai puțin ca la ultima vizită și pentru că nu am avut bagaj de ridicat, am mers direct spre ieșire ca să îmi iau bilet de tren până în centrul Londrei, la Blackfriars. Apoi cu autobuzul până la Luton Aiport Parkway, după care cu trenul până la Blackfriars. Așa că „the eagle has landed again” și e gata pentru o nouă aventură!

Nici de această dată nu aveam un plan bine pus la punct cu privire la ce vreau să fac sau să vizitez, însă îmi doream ca ziua de sâmbătă să o dedic Londrei, iar duminica să evadez din capitală pentru un orășel mic și pitoresc din împrejurimi, unde să pot admira în voie arhitectura tipică britanică.

Seara am făcut doar o scurtă plimbare între podul Southwark și faimosul Tower Bridge, pe ambele maluri ale Tamisei și am putut astfel să mă minunez de luminile clădirilor gigant, scăldate la rândul lor de razele lunii. Atracția serii a fost fără doar și poate Tower Bridge, luminat în violet și reflectat în apele tulburi ale Tamisei. Acest pod este ca un magnet pentru poze, având darul de a da bine în orice cadru.

Mai jos puteți vedea itinerarul și câteva poze:

Dickens Inn
The Shard

Așa că am spus „Hello again, London!” și de aceasta dată am avut un sentiment că voi petrece un timp minunat în capitala Marii Britanii.

Perioadă: 19-22 august 2016
Destinație: Londra și Henley-on-Thames
Transport: avion București (Otopeni) - Londra (Luton)
Transport local: tren + metrou

Mai multe locuri de vizitat în Londra și împrejurimi găsiți aici.

P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.