Slider

Cotswolds, case din piatră de culoarea mierii

17 sept. 2017

Ați văzut casele din piatră de culoarea mierii din Cotswolds? Sunt acele case care par desprinse din basmele copilăriei. Câteva imagini sunt de ajuns ca să îți dorești să ajungi aici într-o bună zi. Cel puțin așa a fost în cazul meu. Cotswolds este considerată una din cele mai frumoase regiuni din Anglia, fiind alintată de englezi ca „an area of outstanding natural beauty”. Și asta pe bună dreptate.

Cotswolds se întinde pe o suprafață de peste 2000 kmp, cu o mulțime de orașe, sate și poteci care te poartă pe dealuri, aceste dulci sfere care dau denumirea regiunii, wolds fiind un regionalism pentru colină în limba engleză. Case pitorești, din piatră aurie, uneori cu acoperiș de stuf, înconjurate de arbori și flori, așezate pe dealuri rotunjite, într-un cadru natural splendid, cam așa aș descrie Cotswolds în doar câteva cuvinte.

Când am ajuns din nou în Londra, la sfârșitul lunii august (când a fost surprinzător de cald) am decis să dăm o fugă într-o zi până în Cotswolds. La ora 8:21 am luat trenul din Gara Paddington, unde nu am rezistat și a trebuit să mă pozez cu ursulețul Paddington, fiind cunoscută slăbiciunea mea pentru ursuleți, în special pentru acei Tatty Teddy. Dar să continuam povestirea că altfel articolul se va transforma într-o argumentație că viața este mai frumoasă când ai un ursuleț de pluș alături.

Eu și cu Paddington în Gara Paddington din Londra

Prima destinație și punctul de plecare al aventurii a fost Moreton-in-Marsh. De aici aveam în plan să mergem în Stow-on-the-Wold și apoi în Burton-on-the-Water. Observați denumirile pitorești ale acestor localități. Dacă timpul și logistica permitea aș fi vrut să ajungem și în Bibury, probabil cea mai cunoscută localitate din Cotswolds. Ca să nu prelungesc suspansul vă voi mărturisi că nu am reușit să ajungem în Bibury, bifând doar Moreton-in-Marsh, Stow-on-the-Wold și Bourton-on-the-Water. Nu am fi avut suficient timp pentru o zi și oricum nu circula niciun autobuz după-amiaza către Bibury din Bourton-on-the-Water.

Sfat util: dacă doriți să vizitați Cotswolds, verificați orarul autobuzelor ca să nu aveți surprize și acestea să nu circule în ziua aleasă de voi.

Moreton-in-Marsh

Călătoria cu trenul până în Moreton-in-Marsh a durat mai puțin de două ore. Cum mai aveam puțin timp până când autobuzul urma să ne ducă în Stow-on-the-Wold, am vizitat centrul încă adormit al orășelului. Case de piatră mai vechi și mai noi, cafenele, ceainării, magazine de antichități, toate adunate în inima orașului. Un oraș micuț, liniștit, pe care în jumătate de oră l-ai străbătut de la un capăt la altul.

Centrul orașului Moreton-in-Marsh

Următorul pe listă a fost Stow-on-the-Wold, care mi-a amintit de pitorescul Henley-on-Thames pe care l-am vizitat anul trecut, datorită triunghiurilor festive, în culorile steagului Marii Britanii, atârnate pe sfoară de streșinile caselor. Aici mai multă lume și mai multă agitație ca în Moreton-in-Marsh. După ce am vizitat zona centrală care mustea de turiști, am mers pe străduțe mai lăturalnice, unde nu era nici țipenie de om. Un contrast destul de mare între zumzetul străzii centrale și liniștea străzilor imediat învecinate, ascunse doar de un rând de case. Am putut să admir și să fotografiez casele în voie. Mă fascinează că în Anglia casele au nume, pentru că în fond fiecare casă are personalitatea și povestea sa.

S-ar putea să îți placă și:  Week-end în Londra: Ziua 2 - Pitorescul Henley-on-Thames și veverițele din St. James Park - 2016 (III)

Stow-on-the-Wold

Biserica St. Edward din Stow-on-the-Wold
Intrare încadrată de copaci a bisericii St. Edward

Nu am petrecut mai mult de o oră în Stow-on-the-Wold și apoi am luat autobuzul către Burton-on-the-Water, numit și Veneția Cotswolds-ului. Nu e o comparație tocmai justificată, dacă ai în vedere cursul subțire de apă și podurile în miniatură. În Burton-on-the-Water am dat peste și mai multă lume și mai multă agitație, dar tot așa, doar în zona centrală. Cum ne-am îndepărtat de centru, am fost singuri pe străduțele liniștite și ne-am intersectat doar cu o pisică dolofană.

În Bourton on the Water ne-am plimbat mai mult, aici existând și câteva atracții precum Cotswold Motoring MuseumBourton Model Railway ExhibitionThe Model Village sau Birdland pe care însă nu le-am vizitat, însă explică numărul mare de turiști (incluzându-ne și pe noi în această categorie). Am luat prânzul, la o ceainărie de lângă apă, unde am pândit un loc liber, ca să stăm afară, să ne bucurăm de vremea însorită.

Bourton-on-the-Water

Visez la o astfel de casă, cu un birou și o mașină de scris așezate la geam

Străzile pustii despre care vă povesteam

Pisica dolofană cu care ne-am intersectat

Prânzul

Desertul :)

După ce am explorat orășelul, am luat autobuzul înapoi până în Moreton-in-Marsh, unde am vizitat pe îndelete centrul orașului până la venirea trenului care ne-a dus înapoi în Londra. Totul într-o singură zi.

Traseu:
Moreton-in-Marsh - Stow-on-the-Wold - Bourton-on-the-Water

Bilet tren:
Londra - Moreton-in-Marsh - 40 lire dus-întors, valabil întreaga zi, pentru o persoană

Bilet autobuz:
Moreton-in-Marsh - Stow-on-the-Wold - 2 lire
Stow-on-the-Wold - Bourton-on-the-Water - 2 lire
Bourton-on-the-Water - Moreton-in-Marsh - 2 lire 30 pence

În Cotswolds aș reveni oricând, ca să nu mai zic că mi-aș dori să mă retrag la pensie într-o casă de piatră de culoarea mierii, într-un orășel liniștit, cu poteci ce îți poartă pașii pe dulci sfere.

Ați vizitat Cotswolds? Unde, când, cum și mai ales ce impresie v-a făcut?

P.S.: Dacă acest articol ți-a fost util, te rog să îl distribui. Pentru a fi la curent cu noutățile te invit să apreciezi pagina de Facebook a blog-ului și să te abonezi.

Un comentariu:

Un produs Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan

Your copyright

2018-2022 Adriana Pârvu. Toate drepturile rezervate.